niedziela, 13 listopada 2022

Bez pochwy wału

Query to jest moje narzędzie w remoncie jachtu. Query czyli odpytuje wszystkich, co sądzą na dany temat. Tym razem zapytałam Bogdana Silnik, który dzierżawił Ośrodek w Trzebież kilkanaście lat wstecz i naprawiał wszystkie jotki. Poza tym jest dobrym znajomym Aciu.
Zapytałam czy do silnika 70kM włożyć wał 35, czy wystarczy 30mm?
Common knowledge mówiła, że dla silników powyżej 50km musi być wał 35, oprócz jednego Pana Silnikiw Beta. Ten Pan, do silnika 70kM dla Piany wyliczył wały 25-30. Przypomniało mi się, że Pan Silniki Beta montował silnik na Syrence i chłopaki narzekali i go nie polecają. Dla Syrenki, tez jotki, która ma silnik tej samej mocy, dobrał wał 34mm.
- Liczy, ale nie podaje wzorów. Co on liczy ? - skomentował Maciej - Mamy sprawę u Prawnika i pobór wody w bakiście rufowej.
To była dygresja.
Bogdan Silnik - Minimum 35. -
- Mam problem. Chcę włożyć pochwę wału Vetusa, takiego gotowca, żeby wymieniać łożysko odkęcając dwie śrubki, a nie tnąc je piłą szblastą to potrzebuje 57mm średnicy rurę stewową, a mam 47.-
- Włóż samo łożysko cutless. Wtedy trzeba rozwiercić tylko to 50, po 1,5 na stronę -
- Bogdan IdędoBogdana słusznie załuważył, że to jest lepsze rozwiązanie, mniej destrukcji i jest już chłodzenie wału wodą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz