www.marineyacht.pl
Cytat ze strony powyzej:
Bardzo ważne jest prawidłowe dobranie mocy silnika do wielkości jednostki. Pozwoli to zaoszczędzić niepotrzebny wydatek, a silnik spełni swoją rolę. Dla jachtu żaglowego musimy liczyć 2-3 KM na tonę wyporności. Silniki "Mercedes" OM615/OM616/OM617, to silniki niemłode, ale ich prostota i niezawodność zadawala najbardziej wybrednego klienta.
typ
silnika ilość
cylindrów pojemność Moc
OM615 4 2,0l 40kW/
OM616 4 2,4l 52kW/72KM
OM617 5 3,0l 59kW/80KM
Wszystkie silniki z tej serii mają podobne wymiary: szerokość 610mm, wysokość 720mm, długość (z przekładnią) 1200mm, za wyjątkiem OM617, który jest ok. 200mm dłuższy. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.
Przelicznik: 1 KM= 0,74 kW 1 kW = 1,36 KM
"Mercedesy" nowszej generacji to silniki:
typ
silnika ilość
cylindrów pojemność Moc
OM601 4 2,0l 55kW/75KM
OM602 5 2,5l 70kW/95KM
OM603 6 3,0l 84kW/114KM
OM604 4 2,2l 70kW/95KM
OM605 5 2,5l 84kW/114KM
OM606 6 3,0l 100kW/138KM
s.kolasa@marineyacht.pl
#silnik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz