wtorek, 19 lutego 2019

Farby

W końcu dopadłam Przedstawiciela Farb International, który udzielił mi natępujących informacji. Farba podkładowa z cynkiem nazywa się Inter Cynk 52 i zawiera 70% cynku. Nie JEST ZALECANA na cześci podwodne.
Zdziwieni? Alternatywny podkład to Intergard 7600 Red Aluminium.
Ten podkład stosuje p.Blaszka. Jest dosć uniwersalny. Można go stosować na wszystkie powierzchnie bez wyjątku. I w różnych warunkach do -5 st C. Ale muszą być wypiaskowane powierzchnie. Pierwsza warstwa to warstwa zabezpieczająca .. czyli zabezpiecza po piaskowaniu. Powinna mieć ok 75 mikronów. Żeby blacha była zabezpieczona przed korozją, trzeba tym podkładem posmarować drugi raz do 250 mikronów grubości na części podowodne, 200 na inne. Tu można zastsowac to samo, albo Intergard 7600 Gray - wtedy widać czy się dobrze pomalowało.
I tu znowu, tak właśnie robi p.Blaszka. Potem idzie farba separująca, na przekładkę: tu nie zrozumialam: tajkod, tajgrad, tajczyk ?? - Inter 263 i jej ma być min 75 mikronów. Na wierzch stosuje sie antyfauling czyli farbe antyprostową, która jest najdroższa i jest tu najwięcej opcji do wyboru. Ekologiczna jest jak zwykle najdroższa. Antyfaulingi ze średniej półki to:
Intershift 6600
Intershift 6800 - droższy i lepszy.
Zależy gdzie bedziemy pływać i ile, ciepłe morze, zimne .. Przedstawiciel powiedział, że lodach to każdy antyfauling sie zetrze. Do fulingu mamy jeszcze czas. Najpierw wysmarujemy żagiel koję. Mam nadzieję, że już wkrótce, bo się zrobi:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz