poniedziałek, 16 listopada 2020

Nadal niebezpieczeństwo w drodze do kontenera

Logujemy, tym razem na fioletowo. I czekamy, czekamy, czekamy.

Farby

po niezbyt szczęśliwym śnie postanowiłam odebrać farby od p.Blaszki, który od daaaawna nie zaszczyca Dziwnej. Pan Blaszka odebrał farby w marcu 2020 od kurriera, który zostła wysłany przez firme Olicon, prezencik dla Dziwnej. Miał malowac, ale jak zwykle miau miau miau.
Farby umieściłam w kontenerze i zabezpieczyłam styropianem, w skonstruowanych boxach i kocykami by nie zmarzły w zimie. Nasz kontener nie jest wolnostojącym kontenerem tylko jest pożarty przez hangar. Jakby co farby zostaną przy jachcie, a na p.Blaszkę nie ma już co liczyć.

Papugujecie Dziwną

Duża partia kubeczków została spakowana w paczkę i miała wyruszyć do Warszawy do Centrum Zdrowia Dziecka i Auto Serwisu o zamiłowaniu żeglarski, Cegielniana 7. Trzy kubeczki nie mieściły mi się ładnie, więc zwabiłam Philipa Pięknego na ławeczkę w celach cegiełkowych.
Philip powiedział, jak to Piękny - Bardzo piękny. Mam już kubeczek ze Śmiałego, wezmę i Dziwny
Armator: Ale kubeczek? Śmiały ma akwarele i szmacianych marynarzy.
Lotopałanka się zaniepokoiła: Papugują?
Troche nas ta wiadomość zbiła z tropu, bo zpomniałyśmy Philipa sfotografowac na różówej Ławeczce, na której już nie jeden raz został przyłapany, co tylko dobrze o nim świadczy. Nie, nie boi się być posądzony o LGBT.
Po powrocie do domu, Lotopałąnka wypowiedziała się pod kubkiem Śmiałego w postaci komentarza
Wypowiedź brzmiała tak:
- Papugujecie Dziwną! -
Komentarza dzisiaj nie ma, widać został zbanowany.

Zzieleniał

Tymczasem Van OOrd zzieleniał.

Podglądamy kokpit Regi

To była dobra decyzja, żeby zataszczyć drabinę w krzaki, gdzie stoi Rega. Daje nam to pogląd jak wyglądał kokpit.
Obserwujemy, że gretingi w kokpicie sa na dwóch poziomach. Wyższy poziom jest uzasadniony osłona pompy zęzowej dostępnej z kokppitu. Przez rurę w burcie przechodzi wąż, który czerpie z zezy, wylewa do kokpitu, woda wypada przez odpływ kokpitowy.
Brakuje nam tych okrągłych prowadnic. Bosman demontował kolumnę steru, ale i tak nie ma co pytać, bo nie odbiera, nie pamięta, nietrzeźwieje, 3 razy NIE.
Gretingi sa trzymane przez 2 równoległe płaskowniki, na jednym leża, drugi zabezpiecza przy podskokach na fali.
Aaaaaaaaa, mam zgodę od Jacka na wejście na pokład.

Pogoda vs praca w Trzebieży 16-22.11

16.11 pon
Pocięte elementy blacha i rurki pod luk
17.11 wt
plan na dziś: pospawać, sms: konstrukcja luku zrobiona, duza wilgotność, mżawka i kapuśniaczek
18.11 sr
Dalej luk, poprawki, bo luk jest montowany z flansza, czyli trzeba wspawać kątownik, ok 12 Lotopałanka wysłała mmsa ze zdj, po zmroku praca przy lampie, ohoho
19.11 czw
Brak sms, L4 na zatoki
20.11 pt
Błąd w obliczeniach luku, poprawki
21.11 sobPraca ?

Karta pracy Sławomira N.

3.11wt     przyjazd do Trzebieży, pewnie odpoczywa
4.11-6.11,
3 dni
?,
osłona kokpitu 2 x 20x 30cm
7.11sobSławomir N melduje, że skończył się gaz. Wycina dziury pod odpływy kokpitowe w burcie diaksem. Szlifuje palcówką p.Blaszki.
8.11ndzSzlifuje. Rury na odpływy okazuja się za krótkie.
9.11-10.11
2 dni
?,
Pon rano przyjechał gaz, pisze działam, trudno stwierdzić co spawa.
11.11srWiesza flagę, dzień wolny.
12.11czw
1 dzień
?,
Po 17 w czw przyjechał kurier z rurami na odpływy kokpitowe
13.11ptWspawuje rury w kokpicie i w burcie od środka
14.11sobWspawuje rurę lewa w burcie na zew i obcina
15.11ndzJw z prawą.
Odpływ kokpitowy lewa burta. Brakuje wspawania krućców z gwintem jako odpływ pomp zęzowych, ale czekamy na zawory.

Osłona kokpitu

Dziury zatkane. 15x20cm wielkość kwadratu to max.
Ponieważ praca, która wykonał Sławomir przez prawie 2 tyg. nie wydaje wystarczająca, w następnym poscie zrobiłam tabelkę w celach analitycznych. A w tym tygoniu dorzucam jeszcze rubrykę pogoda.
IdeDoBogdana pocieszył mnie, w razie gdyby jednak Sławomir nie wywiązał się z obowiązków, ma spawacza stoczniowca, który jest na miejscu. Plus szwagier Magierka, który jest zieciem Tesciowej ma kompresor, piaskarkę i może takie prace wykonać. To fajnie, czekamy aż wilgotność spadnie do 30%.
Brakuje mi tylko Airlessa.

Sonda z logiem

Sondę trzeba zrobić tak jak jest na Eternity, a nie tak jak jest na Nitronie, doradza Pan Blaszka.
Jak ją już wybierzemy.
Sonda z Eternity
Sonda z Nitrona
Dno Eternity w miejscu gdzie jest zamontowana sonda jest płaskie. Na jotce kat dziubu jest w bardziej ostry. Konstrukcja z Eternity nie puści na jotce. Trzeba zastosować konstrukcje z Nitrona, ale zrobić ją bardziej na dziobie, za grodzię i w pewnych oddaleniiu od rury konstrukcyjnej, która idzie w osi jachty do kila.

Pytanie 3

Czy zrobić przejscia zaburtowe czy wspawać rurę grubościenną min 4 grubości?
Jachty w koło Eternity, Nitron, Berg maja wklejone przejścia zburtowe. Koszt jednego elementu to 80-150pln.
Przejścia zburtowe mogą byc zrobione z plastiku, (odpada), stali nierdzewnej i brązu.
Na Syrence, do poboru wody zaburtowej i odpływu wody szarej i innej są wspawane rury grubościenne.
Nie umiem stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze.
Wspawanie rury ma takie korzyści: jest tańsze i unikamy metalu szlachetniejszego w burcie, montujemy mniej anod, wiec w sumie jest rozwiązaniem tańszym. Spełnia też wiekopomny akcjomat Dziwnego projektu: przecz z metalami szlachetniejszymy od czarnej stali w biurcie - unikamy elektrolizy.
Działa moja życiowa strategia: Gdy nie wiemy co wybrać, to wybieramy najtańsze.
I mam odpowiedź.
Przejsćie zaburtowe na lewej burcie (tzn nawigacyjnej) zostawiamy, dla testów, bo już jest.

Pytanie 2

Jak zrobić wzmocnienie pokładu pod windę kotwiczną?


Planuję zamontowanie windy kotwicznej elektrycznej z opcją przełaczenia na mechaniczną. Winda będzie zamontowana na dziobie przed słupkiem, który służy do prowadzenia łancucha.
Pokład wygląda tak. Grubosć pokładu 3.5
Pod pokladem wzmocnienia dziobowe wyglądają tak.
Przykładowa winda z Czarnej Perły, na Dziwnej planuję zrobić analogicznie.

Pytanie 1

Jak prawidłowo zatkać spust wody z zęzy?

Na Pianie spust zęzowy wygląda tak:
Na Dziwnej spust zęzowy został zatkany za pomocą płytki metalowej z naspawanym bombelkiem, który chodzi w dziurkę, hmm otwór.
Jest to element, który przy próbnym wodowaniu puszczał, trzeba go poprawić.
Proszę o sugestię jak?