16.11 pon | Pocięte elementy blacha i rurki pod luk | |
17.11 wt | plan na dziś: pospawać, sms: konstrukcja luku zrobiona, duza wilgotność, mżawka i kapuśniaczek | |
18.11 sr | Dalej luk, poprawki, bo luk jest montowany z flansza, czyli trzeba wspawać kątownik, ok 12 Lotopałanka wysłała mmsa ze zdj, po zmroku praca przy lampie, ohoho | |
19.11 czw | Brak sms, L4 na zatoki | |
20.11 pt | Błąd w obliczeniach luku, poprawki | |
21.11 sob | Praca ? |
poniedziałek, 16 listopada 2020
Pogoda vs praca w Trzebieży 16-22.11
Karta pracy Sławomira N.
3.11wt | przyjazd do Trzebieży, pewnie odpoczywa |
4.11-6.11, 3 dni | ?, osłona kokpitu 2 x 20x 30cm |
7.11sob | Sławomir N melduje, że skończył się gaz. Wycina dziury pod odpływy kokpitowe w burcie diaksem. Szlifuje palcówką p.Blaszki. |
8.11ndz | Szlifuje. Rury na odpływy okazuja się za krótkie. |
9.11-10.11 2 dni | ?, Pon rano przyjechał gaz, pisze działam, trudno stwierdzić co spawa. |
11.11sr | Wiesza flagę, dzień wolny. |
12.11czw 1 dzień | ?, Po 17 w czw przyjechał kurier z rurami na odpływy kokpitowe |
13.11pt | Wspawuje rury w kokpicie i w burcie od środka |
14.11sob | Wspawuje rurę lewa w burcie na zew i obcina |
15.11ndz | Jw z prawą. |
Osłona kokpitu
Dziury zatkane. 15x20cm wielkość kwadratu to max.
Ponieważ praca, która wykonał Sławomir przez prawie 2 tyg. nie wydaje wystarczająca, w następnym poscie zrobiłam tabelkę w celach analitycznych. A w tym tygoniu dorzucam jeszcze rubrykę pogoda.
IdeDoBogdana pocieszył mnie, w razie gdyby jednak Sławomir nie wywiązał się z obowiązków, ma spawacza stoczniowca, który jest na miejscu. Plus szwagier Magierka, który jest zieciem Tesciowej ma kompresor, piaskarkę i może takie prace wykonać. To fajnie, czekamy aż wilgotność spadnie do 30%.
Brakuje mi tylko Airlessa.
Ponieważ praca, która wykonał Sławomir przez prawie 2 tyg. nie wydaje wystarczająca, w następnym poscie zrobiłam tabelkę w celach analitycznych. A w tym tygoniu dorzucam jeszcze rubrykę pogoda.
IdeDoBogdana pocieszył mnie, w razie gdyby jednak Sławomir nie wywiązał się z obowiązków, ma spawacza stoczniowca, który jest na miejscu. Plus szwagier Magierka, który jest zieciem Tesciowej ma kompresor, piaskarkę i może takie prace wykonać. To fajnie, czekamy aż wilgotność spadnie do 30%.
Brakuje mi tylko Airlessa.
Sonda z logiem
Sondę trzeba zrobić tak jak jest na Eternity, a nie tak jak jest na Nitronie, doradza Pan Blaszka.
Jak ją już wybierzemy.
Sonda z Eternity
Sonda z Nitrona
Dno Eternity w miejscu gdzie jest zamontowana sonda jest płaskie. Na jotce kat dziubu jest w bardziej ostry. Konstrukcja z Eternity nie puści na jotce. Trzeba zastosować konstrukcje z Nitrona, ale zrobić ją bardziej na dziobie, za grodzię i w pewnych oddaleniiu od rury konstrukcyjnej, która idzie w osi jachty do kila.
Jak ją już wybierzemy.
Sonda z Eternity
Sonda z Nitrona
Dno Eternity w miejscu gdzie jest zamontowana sonda jest płaskie. Na jotce kat dziubu jest w bardziej ostry. Konstrukcja z Eternity nie puści na jotce. Trzeba zastosować konstrukcje z Nitrona, ale zrobić ją bardziej na dziobie, za grodzię i w pewnych oddaleniiu od rury konstrukcyjnej, która idzie w osi jachty do kila.
Pytanie 3
Czy zrobić przejscia zaburtowe czy wspawać rurę grubościenną min 4 grubości?
Jachty w koło Eternity, Nitron, Berg maja wklejone przejścia zburtowe. Koszt jednego elementu to 80-150pln.
Przejścia zburtowe mogą byc zrobione z plastiku, (odpada), stali nierdzewnej i brązu.
Na Syrence, do poboru wody zaburtowej i odpływu wody szarej i innej są wspawane rury grubościenne.
Nie umiem stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze.
Wspawanie rury ma takie korzyści: jest tańsze i unikamy metalu szlachetniejszego w burcie, montujemy mniej anod, wiec w sumie jest rozwiązaniem tańszym. Spełnia też wiekopomny akcjomat Dziwnego projektu: przecz z metalami szlachetniejszymy od czarnej stali w biurcie - unikamy elektrolizy.
Działa moja życiowa strategia: Gdy nie wiemy co wybrać, to wybieramy najtańsze.
I mam odpowiedź.
Przejsćie zaburtowe na lewej burcie (tzn nawigacyjnej) zostawiamy, dla testów, bo już jest.
Jachty w koło Eternity, Nitron, Berg maja wklejone przejścia zburtowe. Koszt jednego elementu to 80-150pln.
Przejścia zburtowe mogą byc zrobione z plastiku, (odpada), stali nierdzewnej i brązu.
Na Syrence, do poboru wody zaburtowej i odpływu wody szarej i innej są wspawane rury grubościenne.
Nie umiem stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze.
Wspawanie rury ma takie korzyści: jest tańsze i unikamy metalu szlachetniejszego w burcie, montujemy mniej anod, wiec w sumie jest rozwiązaniem tańszym. Spełnia też wiekopomny akcjomat Dziwnego projektu: przecz z metalami szlachetniejszymy od czarnej stali w biurcie - unikamy elektrolizy.
Działa moja życiowa strategia: Gdy nie wiemy co wybrać, to wybieramy najtańsze.
I mam odpowiedź.
Przejsćie zaburtowe na lewej burcie (tzn nawigacyjnej) zostawiamy, dla testów, bo już jest.
Pytanie 2
Jak zrobić wzmocnienie pokładu pod windę kotwiczną?
Planuję zamontowanie windy kotwicznej elektrycznej z opcją przełaczenia na mechaniczną. Winda będzie zamontowana na dziobie przed słupkiem, który służy do prowadzenia łancucha.
Pokład wygląda tak. Grubosć pokładu 3.5
Pod pokladem wzmocnienia dziobowe wyglądają tak.
Przykładowa winda z Czarnej Perły, na Dziwnej planuję zrobić analogicznie.
Pytanie 1
Jak prawidłowo zatkać spust wody z zęzy?
Na Pianie spust zęzowy wygląda tak:Na Dziwnej spust zęzowy został zatkany za pomocą płytki metalowej z naspawanym bombelkiem, który chodzi w dziurkę, hmm otwór.
Jest to element, który przy próbnym wodowaniu puszczał, trzeba go poprawić.
Proszę o sugestię jak?
piątek, 13 listopada 2020
13 piatek
13tego wszystko zdarzyć się może.
W sumie ten dzień kojarzy mi sie pozytywnie, z wyzwoleniem.
FREEDOOOOOOOOM.
10lat temu, koledzy z ławki, którzy w czasie mojego urlopu wychowaczego zostali kierownikami, bo zwolniła się moja genialna szefowa, osiagnąwszy szklany sufit, zwolnili mnie z pracy. To zapoczątkowało moją "karierę filmowca", i to od razu od wyróżnienia, w bardzo wtedy poważnym konkursie fotografi prasowej BZWBK Press Foto. Co za miły dzień.
Kariera zaczeła się tak, link do fotopolis, bo strona BZ WBK już nie istnieje, podobnie jak konkurs.
W sumie ten dzień kojarzy mi sie pozytywnie, z wyzwoleniem.
FREEDOOOOOOOOM.
10lat temu, koledzy z ławki, którzy w czasie mojego urlopu wychowaczego zostali kierownikami, bo zwolniła się moja genialna szefowa, osiagnąwszy szklany sufit, zwolnili mnie z pracy. To zapoczątkowało moją "karierę filmowca", i to od razu od wyróżnienia, w bardzo wtedy poważnym konkursie fotografi prasowej BZWBK Press Foto. Co za miły dzień.
Kariera zaczeła się tak, link do fotopolis, bo strona BZ WBK już nie istnieje, podobnie jak konkurs.
Aborygen
został kiedyś poproszony przez Aniołka, żeby namalować Matkę z chusta. Ochoczo wziął się do pracy, w końcu ile można niebieską Dziwną stukać. Niestety z Matki z chustą, wyszla Matku Boska z Dzieciątkiem. Aborygen starł ja szybko i ze złości powstała seria "Pierdolnij kapitana".
Skrót myślowy rozwija się tak "Pierdolnij kapitana i uciekaj w góry", wczesniej : "kiedy znudzą ci się szanty i obrzydną ci Mazury"
Skrót myślowy rozwija się tak "Pierdolnij kapitana i uciekaj w góry", wczesniej : "kiedy znudzą ci się szanty i obrzydną ci Mazury"
Aborygen
Aborygen zaczyna się nudzić, gdy maluje tylko niebieskie kubeczki. Wtedy ściemnia, że skończyła mu sie niebieska farba i wychodzi seria Elegalna Blondynka.
środa, 11 listopada 2020
Dzień Niepodległości
Na Dziwnej Sławomir wywiesił flagę, a bosman Mariny Trzebież tego nie zrobił. Może nie ma takiego zwyczaju w Zachdniopomorskim, bo w Mazowieckim jest, że wiesza się flagę z okna lub z balkonu w dniu święta narodowego.
poniedziałek, 9 listopada 2020
Silnik, marynizacja, linki
SILNIK JUŻ ZMARYNIZOWANY (9)
W tym artykule są linki, które nie działają;
SILNIKI KUBOTA MOŻNA MARYNIZOWAĆ (1)
MARYNIZUJEMY SILNIK KUBOTA (2)
MARYNIZUJEMY SILNIK KUBOTA (3)
PROFESJONALNY KOLEKTOR CHŁODZONY CIECZĄ (5)
!!MARYNIZACJA SILNIKA (6)
Wybieramy silnik do marynizacji
Konstrukcja wymmienika ciepła
#silnik
W tym artykule są linki, które nie działają;
SILNIKI KUBOTA MOŻNA MARYNIZOWAĆ (1)
MARYNIZUJEMY SILNIK KUBOTA (2)
MARYNIZUJEMY SILNIK KUBOTA (3)
PROFESJONALNY KOLEKTOR CHŁODZONY CIECZĄ (5)
!!MARYNIZACJA SILNIKA (6)
Wybieramy silnik do marynizacji
Konstrukcja wymmienika ciepła
#silnik
Najbliżej po płaskownik
to do Trzeszczyna. Taki namiar: F.U.H. Togra. Wyroby hutnicze, Akacjowa 7a Closes 3:30PM · +48 91 317 90 84
Rządzi tam rąbnięty gość, nie chce obrażac Dzwinej, ale najbliżej. Ten gość zwykle każe mi kupować całe 6 metrów rury lub kątownika. Dochodzi też do dyskusji dlaczego 6 a nie mniej i pracownicy stają po mojej stronie. Potem okazuje się, że ci pracownicy w przyszłym tygodniu bedą się zwalniać. Więc 6m i ani cm mniej. Wychodzę, bez zakupów i jade do Felmaxa do Szczecina
Najbliżej to najbliżej, innych opcji nie było i 6m się przyda. Zadzwoniłam. Złożyłam zamówienie, i pytam jak tu mogę odebrać. Czy jest w Policach taksówka, bo mój pracownik bez samochodu, jak bedzie wiozł 6 razy 3m autobusem.
Pani mówi - Jadę do Trzebieży po dzieci z przedszkola. Mogę podrzucić. Zostawię w sklepie Muszelka.
Tak zapoznałam P.Małgosię. Dziękuję.
Rządzi tam rąbnięty gość, nie chce obrażac Dzwinej, ale najbliżej. Ten gość zwykle każe mi kupować całe 6 metrów rury lub kątownika. Dochodzi też do dyskusji dlaczego 6 a nie mniej i pracownicy stają po mojej stronie. Potem okazuje się, że ci pracownicy w przyszłym tygodniu bedą się zwalniać. Więc 6m i ani cm mniej. Wychodzę, bez zakupów i jade do Felmaxa do Szczecina
Najbliżej to najbliżej, innych opcji nie było i 6m się przyda. Zadzwoniłam. Złożyłam zamówienie, i pytam jak tu mogę odebrać. Czy jest w Policach taksówka, bo mój pracownik bez samochodu, jak bedzie wiozł 6 razy 3m autobusem.
Pani mówi - Jadę do Trzebieży po dzieci z przedszkola. Mogę podrzucić. Zostawię w sklepie Muszelka.
Tak zapoznałam P.Małgosię. Dziękuję.
Subskrybuj:
Posty (Atom)