Pan Blaszka, jak idzie pracować na Dziwną to jakby miał Home Office.
Jeden kawał blachy .. genialne!. Bo proste. Widać, że wycięcie czołgo-włazów było dobrą decyzją.
wtorek, 24 marca 2020
poniedziałek, 23 marca 2020
sobota, 21 marca 2020
Raspberry Pi
make-a-gps-navigation-system-for-a-boat-with-a-raspberry-pi
build-a-raspberry-pi-chartplotter-for-your-boat
Raspberry Pi 3 B+ czy Raspberry Pi 4, 4ram?
4! Przybył dziś, leży na kwarantanie.
build-a-raspberry-pi-chartplotter-for-your-boat
Raspberry Pi 3 B+ czy Raspberry Pi 4, 4ram?
4! Przybył dziś, leży na kwarantanie.
niedziela, 15 marca 2020
Silnik zmarynizowany merca
www.marineyacht.pl
Cytat ze strony powyzej:
Bardzo ważne jest prawidłowe dobranie mocy silnika do wielkości jednostki. Pozwoli to zaoszczędzić niepotrzebny wydatek, a silnik spełni swoją rolę. Dla jachtu żaglowego musimy liczyć 2-3 KM na tonę wyporności. Silniki "Mercedes" OM615/OM616/OM617, to silniki niemłode, ale ich prostota i niezawodność zadawala najbardziej wybrednego klienta.
typ
silnika ilość
cylindrów pojemność Moc
OM615 4 2,0l 40kW/
OM616 4 2,4l 52kW/72KM
OM617 5 3,0l 59kW/80KM
Wszystkie silniki z tej serii mają podobne wymiary: szerokość 610mm, wysokość 720mm, długość (z przekładnią) 1200mm, za wyjątkiem OM617, który jest ok. 200mm dłuższy. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.
Przelicznik: 1 KM= 0,74 kW 1 kW = 1,36 KM
"Mercedesy" nowszej generacji to silniki:
typ silnika ilość cylindrów pojemność Moc
OM601 4 2,0l 55kW/75KM
OM602 5 2,5l 70kW/95KM
OM603 6 3,0l 84kW/114KM
OM604 4 2,2l 70kW/95KM
OM605 5 2,5l 84kW/114KM
OM606 6 3,0l 100kW/138KM
s.kolasa@marineyacht.pl
#silnik
Cytat ze strony powyzej:
Bardzo ważne jest prawidłowe dobranie mocy silnika do wielkości jednostki. Pozwoli to zaoszczędzić niepotrzebny wydatek, a silnik spełni swoją rolę. Dla jachtu żaglowego musimy liczyć 2-3 KM na tonę wyporności. Silniki "Mercedes" OM615/OM616/OM617, to silniki niemłode, ale ich prostota i niezawodność zadawala najbardziej wybrednego klienta.
typ
silnika ilość
cylindrów pojemność Moc
OM615 4 2,0l 40kW/
OM616 4 2,4l 52kW/72KM
OM617 5 3,0l 59kW/80KM
Wszystkie silniki z tej serii mają podobne wymiary: szerokość 610mm, wysokość 720mm, długość (z przekładnią) 1200mm, za wyjątkiem OM617, który jest ok. 200mm dłuższy. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.
Przelicznik: 1 KM= 0,74 kW 1 kW = 1,36 KM
"Mercedesy" nowszej generacji to silniki:
typ silnika ilość cylindrów pojemność Moc
OM601 4 2,0l 55kW/75KM
OM602 5 2,5l 70kW/95KM
OM603 6 3,0l 84kW/114KM
OM604 4 2,2l 70kW/95KM
OM605 5 2,5l 84kW/114KM
OM606 6 3,0l 100kW/138KM
s.kolasa@marineyacht.pl
#silnik
piątek, 13 marca 2020
Akwarelka
Akwarelka inspirowana filmem "Latarnia morska" (Lighthouse) by Lotopałanka
Z filmu płynie morał taki, a co Bosman zawsze, zawsze, zawsze powtarza, powtarza, powtarza: Nie wkuuurwiać mew!
ps Bosman: bo cię obesrają.
Z filmu płynie morał taki, a co Bosman zawsze, zawsze, zawsze powtarza, powtarza, powtarza: Nie wkuuurwiać mew!
ps Bosman: bo cię obesrają.
czwartek, 12 marca 2020
Dziwna Memory wersja 2.0.0,
odporna na koronawirusa, bo nie wymaga uprawnień, nie zbiera danych prywatnych, dostępna online w sklepie Google.
Tylko na adroida.
Ćwiczy pamięć!
Osoby, które wrzuciły trochę na zrzutkę dostają za darmo, on demand, czyli trzeba się do mnie zgłosić.
Osoby, które wrzuciły trochę na zrzutkę dostają za darmo, on demand, czyli trzeba się do mnie zgłosić.
Potencjały metali
Ze strony stal-nierdzewna-w-polaczeniach-z-innymi-materialami
nowe-rozwiazania-polaczen-stali-aluminium-oraz-stali-nierdzewnych
Cytaty:
Każdy inżynier powinien bowiem wiedzieć, że korozja w stalowych konstrukcjach zawsze zaczyna się od łącznika
Generalnie w przypadku łączenia dwóch różnych materiałów powinno się zawsze stosować zasadę wykorzystania łącznika z bardziej szlachetnego materiału.
K O N T A K T S T A L I N I E R D Z E W N E J Z I N N Y M I M A T E R I A
nowe-rozwiazania-polaczen-stali-aluminium-oraz-stali-nierdzewnych
Cytaty:
Każdy inżynier powinien bowiem wiedzieć, że korozja w stalowych konstrukcjach zawsze zaczyna się od łącznika
Generalnie w przypadku łączenia dwóch różnych materiałów powinno się zawsze stosować zasadę wykorzystania łącznika z bardziej szlachetnego materiału.
K O N T A K T S T A L I N I E R D Z E W N E J Z I N N Y M I M A T E R I A
wtorek, 10 marca 2020
A może aluminiowe
zinc-and-aluminum-sacrificial-anodes/
aluminium-vs-zinc-anodes/
Zalety aluminiowych anod, cytat ze strony powyżej
Weight: Aluminium is significantly lighter than zinc, by a factor of 2.5. Al anodes are lighter to ship and to fit.
Capacity: The electrochemical capacity is more than 3 times higher than of the same mass of zinc (you can protect more with less). See data sheet for aluminium alloyed sacrificial anodes.
Driving voltage: Aluminium anodes has a relatively high driving voltage. This means that it provides better distribution of the current, compared with zinc.
Environment: Aluminium anodes carry a better environmental footprint than zinc anodes. Aluminium anode alloys do not contain cadmium, which is harmful to the marine population.
Cost: Aluminium anodes are less expensive, taking into account the significantly reduced weight requirement compared with zinc.
Tak aluminiowe, ze wzgledu na srodowisko i cenę.
Kupiłam takie, przymierzymy. Jak będzie rokowac, kupię też dużego placka 110.
aluminium-vs-zinc-anodes/
Zalety aluminiowych anod, cytat ze strony powyżej
Weight: Aluminium is significantly lighter than zinc, by a factor of 2.5. Al anodes are lighter to ship and to fit.
Capacity: The electrochemical capacity is more than 3 times higher than of the same mass of zinc (you can protect more with less). See data sheet for aluminium alloyed sacrificial anodes.
Driving voltage: Aluminium anodes has a relatively high driving voltage. This means that it provides better distribution of the current, compared with zinc.
Environment: Aluminium anodes carry a better environmental footprint than zinc anodes. Aluminium anode alloys do not contain cadmium, which is harmful to the marine population.
Cost: Aluminium anodes are less expensive, taking into account the significantly reduced weight requirement compared with zinc.
Tak aluminiowe, ze wzgledu na srodowisko i cenę.
Kupiłam takie, przymierzymy. Jak będzie rokowac, kupię też dużego placka 110.
poniedziałek, 9 marca 2020
Rombex
polski producent cynków, działa uwaga! od 6-14. Lepiej niż sklepy stalowe w Szczecinie.
Ale zadzwonił do mnie człowiek, który robi odlewy .. czyli "Odlewnik" i powiedział, że wszystko mi odleje co chcę tylko, żeby podać wzór. A ceny połowę niższe niż w sklepie Aura.
Ale zadzwonił do mnie człowiek, który robi odlewy .. czyli "Odlewnik" i powiedział, że wszystko mi odleje co chcę tylko, żeby podać wzór. A ceny połowę niższe niż w sklepie Aura.
Kod koloru różowego
Pink Calms People Down
There’s a reason some sports teams paint the opposing team's locker room pink – it’s known for draining people of their energy. Baker-Miller pink (the same color of Pepto-Bismol) calms people down for about 30 minutes, according to Augustin. Once people have remained calm for that time frame, they’re often able to remain in a calm state. This could be a great color for lawyers who are conducting mediation or a board room where conversations may get heated.
There’s a reason some sports teams paint the opposing team's locker room pink – it’s known for draining people of their energy. Baker-Miller pink (the same color of Pepto-Bismol) calms people down for about 30 minutes, according to Augustin. Once people have remained calm for that time frame, they’re often able to remain in a calm state. This could be a great color for lawyers who are conducting mediation or a board room where conversations may get heated.
Wzór na anodę
Przeklejone od
Courtesy Wood Marine Ltd.
Obliczenie dla jachtu dł 9m 3m szer, 2 m zanurzenie
Szerokość jachtu w stopach plus podwojone zanurzenie w stopach, u ciebie ok. 10 plus ok. 13, czyli 23. Powyższe pomnożone przez długość linii wodnej w stopach, więc u ciebie uzyskane wyżej 23 pomnożone przez 30, czyli 690. Powyższe podzielone przez 15,6, a więc 690 podzielone przez 15,6 daje ok. 44 lbs wagi sumy anod cynkowych dla całego kadłuba. Czyli ok. 20 do 21 kilogramów cynku. Niektóre tabele podają dla bezpieczeństwa wartość nadmiarową ok. 36 kg anod cynkowych dla stalowego kadłuba jachtu nazywanego 30 ft steel hull cruiser. Oprócz wagi, osobną sprawą jest dobranie powierzchni anod.
Przykładowe źródło, Boatowners Mechanical and Electrical Manual, How to Maintain, Repair, and Improve Your Boats Essentials Systems, page 216
Tubylcy z zachodniego wybrzeża Szwecji do wyliczeń stosują metodę "pi razy oko" przyjmując że jedna anoda chroni powierzchnię zanurzoną do 1,5 m2. Rozmiar anod niespecjalnie ma znaczenie oprócz tego że trzeba wcześniej zmieniać. Należy zmienić anody gdy zużycie cynku przekroczy 50%. Nie należy malować anod aby nie zmniejszać powierzchni.
Sądzę, że pomoże Ci "mapka" ze strony producenta, uzależniająca ilość anod od powierzchni zmoczonej (łatwej do policzenia) i kształtu kadłuba:
http://www.z-guard.co.uk/steel.html Obliczenie pow. zmoczonej sprowadza się tam dla jachtów wypornościowych (jachty "medium displacement") do wzoru:
LWL x (B+D) x 3/4
gdzie
LWL = długość w lini wodnej
B = Szerokość
D = Zanurzenie
Obliczenie dla jachtu dł 9m 3m szer, 2 m zanurzenie
Szerokość jachtu w stopach plus podwojone zanurzenie w stopach, u ciebie ok. 10 plus ok. 13, czyli 23. Powyższe pomnożone przez długość linii wodnej w stopach, więc u ciebie uzyskane wyżej 23 pomnożone przez 30, czyli 690. Powyższe podzielone przez 15,6, a więc 690 podzielone przez 15,6 daje ok. 44 lbs wagi sumy anod cynkowych dla całego kadłuba. Czyli ok. 20 do 21 kilogramów cynku. Niektóre tabele podają dla bezpieczeństwa wartość nadmiarową ok. 36 kg anod cynkowych dla stalowego kadłuba jachtu nazywanego 30 ft steel hull cruiser. Oprócz wagi, osobną sprawą jest dobranie powierzchni anod.
Przykładowe źródło, Boatowners Mechanical and Electrical Manual, How to Maintain, Repair, and Improve Your Boats Essentials Systems, page 216
Tubylcy z zachodniego wybrzeża Szwecji do wyliczeń stosują metodę "pi razy oko" przyjmując że jedna anoda chroni powierzchnię zanurzoną do 1,5 m2. Rozmiar anod niespecjalnie ma znaczenie oprócz tego że trzeba wcześniej zmieniać. Należy zmienić anody gdy zużycie cynku przekroczy 50%. Nie należy malować anod aby nie zmniejszać powierzchni.
Sądzę, że pomoże Ci "mapka" ze strony producenta, uzależniająca ilość anod od powierzchni zmoczonej (łatwej do policzenia) i kształtu kadłuba:
http://www.z-guard.co.uk/steel.html Obliczenie pow. zmoczonej sprowadza się tam dla jachtów wypornościowych (jachty "medium displacement") do wzoru:
LWL x (B+D) x 3/4
gdzie
LWL = długość w lini wodnej
B = Szerokość
D = Zanurzenie
sobota, 7 marca 2020
Subskrybuj:
Posty (Atom)