Czy zrobić przejscia zaburtowe czy wspawać rurę grubościenną min 4 grubości?
Jachty w koło Eternity, Nitron, Berg maja wklejone przejścia zburtowe. Koszt jednego elementu to 80-150pln.
Przejścia zburtowe mogą byc zrobione z plastiku, (odpada), stali nierdzewnej i brązu.
Na Syrence, do poboru wody zaburtowej i odpływu wody szarej i innej są wspawane rury grubościenne.
Nie umiem stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze.
Wspawanie rury ma takie korzyści: jest tańsze i unikamy metalu szlachetniejszego w burcie, montujemy mniej anod, wiec w sumie jest rozwiązaniem tańszym. Spełnia też wiekopomny akcjomat Dziwnego projektu: przecz z metalami szlachetniejszymy od czarnej stali w biurcie - unikamy elektrolizy.
Działa moja życiowa strategia: Gdy nie wiemy co wybrać, to wybieramy najtańsze.
I mam odpowiedź.
Przejsćie zaburtowe na lewej burcie (tzn nawigacyjnej) zostawiamy, dla testów, bo już jest.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz