mlotowiertarka-mlot-udarowy-wiertarka-2400
lub
mlotowiertarka-mlot-udarowy-wiertarka-2600w-sds
A potrzebna to tego:
czyli do skucia balastu. Blacha jest bardzo cienka w okolicy anody
Od P.Bogdana
Wczoraj byłem w Trzebieży (przy okazji rybaków). Oglądałem wspomniany "trójkąt". Rozmawiałem z ... no z tym co tam siedział w środku i zdawał się zorientowany w sprawie. Naznaczyłem zakres do wymiany. Tak jak się należy i wersję oszczędnościową (gdyby nie udało się wykuć betonu).
Z tego "trójkąta" zrobił się trapez i wymiana być POWINNA do styku poziomego na dole i poza dennik (50 do 100) ku rufie. Wykonalne, acz trudne przez wypełnienie betonem, który należy wykuć. Naznaczyłem również wersję oszczędościową - nie wskazaną ale do zaakceptowania - gdyby beton nie chciał się poddać.
Ze względu na to że to miejsce stanowi zęzę - stale mokrą jeśli nie wypełnioną wodą - warto (i to zalecam) - obstukać blachę poszycia z drugiej burty i sprawdzić grubości pod skorupą korozji.
Niezależnie od tego czy tam będzie wymiana czy zostanie bez napraw - cały ten rejon (przed wlotem do poziomej rury ściekowej) należy solidnie wyczyścić i zakonserwować.
środa, 12 czerwca 2019
wtorek, 11 czerwca 2019
Zaginął p.Wiesio
za tvn24
...
co można powiedzieć
reszta jest milczeniem
..
żałuję, że nie zrobiłam im zdjęcia na ławeczce w czasie urodzin Dziwnego Bosmana
...
co można powiedzieć
reszta jest milczeniem
..
żałuję, że nie zrobiłam im zdjęcia na ławeczce w czasie urodzin Dziwnego Bosmana
środa, 5 czerwca 2019
8,2135
- Pomiar blachy liczony metodą z internetu:
- https://keisan.casio.com/exec/system/1322718508, czworościan
- https://keisan.casio.com/exec/system/1223267646, trójkąt
1,0410+ 4,3335+2,8390 = 8,2135
Jeżeli zgadzamy się, że pomiary długości zrobione przez Sławka są dokładne, mówiąc prosto: MAMY DOBRE DANE, to tyle własnie wychodzi
Jeżeli sie nie zdadamy, musimy zmierzyć jeszcze razem 15.06. Różnica między moim pomiarem "szkolnym" a internetowym wynosi 8,2135 - 8,13575 = 0,07775, to cały czas wychodzi 8,2m2 blachy na dziobie. Wartość 9,2 może wynikać z zastosowania zaokrągleń, lub potraktowania czworokątów jako prostokąty o większych bokach , lub walnięcia się o 1.
wtorek, 4 czerwca 2019
poniedziałek, 3 czerwca 2019
Którędy kable?
Prąd
W maszcie nie robic wiecej dziur na kable. Pod pokładem nie jest to aż takie istotne, bo maszt sie nie kiwa tak jak ponad pokładem.
Kable po burcie i ponad wręgami. Wiązki kabli. Odseparowane. Listwa kabli.
- Blondynka: Chcę kable pociągnąc sufitem. Wtedy wiadomo gdzie są.
- Najlepszy Konsultant: Na suficie będzie nieładnie. Na burcie na sklejce też nieładnie. Kable mogą iść pod podłogą
- Zasada jak najbliżej: Akumulator rozruchowy blisko silnika. Akumulator do radaru, windy kotwicznej, świateł może byc w kingstoniw. Musi być odpowiedzni zasztalowany, żeby nie latał.
W maszcie nie robic wiecej dziur na kable. Pod pokładem nie jest to aż takie istotne, bo maszt sie nie kiwa tak jak ponad pokładem.
Kable po burcie i ponad wręgami. Wiązki kabli. Odseparowane. Listwa kabli.
- Blondynka: Chcę kable pociągnąc sufitem. Wtedy wiadomo gdzie są.
- Najlepszy Konsultant: Na suficie będzie nieładnie. Na burcie na sklejce też nieładnie. Kable mogą iść pod podłogą
- Zasada jak najbliżej: Akumulator rozruchowy blisko silnika. Akumulator do radaru, windy kotwicznej, świateł może byc w kingstoniw. Musi być odpowiedzni zasztalowany, żeby nie latał.
Pieta masztu
Blacha pod pięta masztu jest bardzo cienka. Wymieniamy na 8. Stała tam woda. Nie było odpływu do zęzy. Trzeba pamiętac o zrobieniu szpigatów by woda mogła spłynąć do rury tu:
Szpigaty powinny byc zaopatrzone w łańcuszek z nierdzewki, by pociągając go - udrażniac przepływ. Technologia klasyczna sedesowa.
Od Najlepszego Konsultanta
Zwróciłem uwagę na wręgi pod odpaloną blachą poszycia burtowego - składane, sztukowane, naprawiane. Generalnie te wszystkie "żebra" będą nosiły nowe poszycie i jeśli "nie będzie do czego spawać" trzeba to wymienić. Węzłówki pod stopą masztu - dolne, skorodowane rejony wycięte, przygotowane do montażu wstawek - prawidłowo. "Portki" - sprawdzone - zamontować i pospawać. Bedzie O.K.
Szpigaty powinny byc zaopatrzone w łańcuszek z nierdzewki, by pociągając go - udrażniac przepływ. Technologia klasyczna sedesowa.
Od Najlepszego Konsultanta
Zwróciłem uwagę na wręgi pod odpaloną blachą poszycia burtowego - składane, sztukowane, naprawiane. Generalnie te wszystkie "żebra" będą nosiły nowe poszycie i jeśli "nie będzie do czego spawać" trzeba to wymienić. Węzłówki pod stopą masztu - dolne, skorodowane rejony wycięte, przygotowane do montażu wstawek - prawidłowo. "Portki" - sprawdzone - zamontować i pospawać. Bedzie O.K.
Subskrybuj:
Posty (Atom)