środa, 20 lutego 2019

Wzmocnienie dziobu w celu uzyskania klasy "prawie lodowej"

Dziób trzeba wzmocnić na lini wodnej.
Dziwna nie jest lodołamaczem, nie będzie skakała na lód i go łamała, tylko bedzie go rozgarniać dzióbkiem.
Chodzi o to, żeby lód nie pokiereszował jej dzióbka, powyginał.
Wzmocnienie podłużne ma iść od 5 wręgi licząc od dziobu do grodzi.
Za grodzią węzłówka.
To wypada na drugim płacie blachy, tam gdzie już leża wręgi.
Wzmocnienie ma być wykonane z blachy mim 5mm, z zagięciem, najlepiej z 6 jak denniki, i zagięcie też podobne jak w denniku.
Wzmocnienie idzie na sztorc, ma wycięcia na wręgi i ew rurę.
Trzeba wykonać szablon na całej długości od dziobu do grodzi, uwzględniając wręgi i rurę, wchodzi we wręgi, a nie leży na nich.
Wzmocnienie idzie w jednym kawałku od dziobu do grodzi.
Jaka wysokość:
wyżej niż wręg, ale ile?
[Nowe] Minium dwa razy tyle co szerokosć wręgi. Wręga ma szerokość 4cm, czyli min 8cm.
Zagięcie MOŻE być dospawane, nie musi być lite (vide rysunek Bosmana)
Na końcu przy grodzi wzmocnienie rozchodzi się i robi się szersze. Całe wzmocnienie z tym szerszym fragmentem ma być z jednego kawałka.
Zagięcie należy dospawać do wycietego wzmocnienia najpierw!, na zewnątrz, poza Dziwną.
-Tak bedzie łatwiej, zwrócił uwagę Najlepszy Konsultant - trudniej bedzie na drugiej burcie, bo trudniejsze dojście.
Za grodzię węzłówka - do najbliższej wręgi.

Rysunek Dziwnego Bosmana

Uwaga: strefa

Z Trzebieży pognałam do Szczecina spotkać się z Prs.
Adres:
Polski Rejestr Statków
ul. Św. Ducha 5 /3U
70-205 Szczecin
Wejście od ul. św. Ducha - Ip.
Uwaga: strefa parkingowa -czerwona
Uwaga bardzo istotna, bo jest to rejon, gdzie straż miejska "się czai i poluje"!

3 grudnia 2018

W smutny, deszczowy poniedziałek o świcie spotkałam w porcie P.Blaszkę. Chydy, blady, po chorobie, aż szkoda chłopa. Trochę mnie to zdziwiło, że się pojawił. Ostatni raz osobiscie widziałam go na początku września. Od miesiąca nie odbierał telefonów. Robotę na Dziwnej olewał. Umawiał się ze Sławkiem na jutro, przychodził za 3 dni.
Troche mnie to nie zdziwiło.
W sms do P.Blaszki było: "Bedę w Trzebieży wtedy i wtedy. Może się Pan pojawi, porozmawiać o MOŻLIWOŚCI dalszej współpracy".
Każdy normalny by się przestraszył.

Wujek ma zawsze rację

Sławny Korek został przez Wujka Googla zakwalifikowany jako przepis (Recipes). Burta Dziwnej wyglada jak ser na pizzy. Stary i śmierdzący ser, mocno, nie dziwnie.

Wybieramy hełmofon

Co za trudne zadanie, jak ortografia tego słowa. Tym razem nie będę sugerować sie depresyjnym kolorem. Sherman jest droższy i lepiej sciemnia, plus można go stosowac do nierdzewki też.

Druty są dwa, sg2 i sg3.

Najpopularniejszym typem drutu spawalniczego metodą MIG / MAG jest drut o średnicy 0,8 mm oraz 1,0 mm SG2 - są to uniwersalne druty spawalnicze, za pomocą których można zespawać większość elementów stalowych. Stosowane są głównie w małych firmach ślusarskich czy warsztatach samochodowych. Za pomocą tych drutów pospawamy np: ogrodzenie, balustrady kute, tłumik w samochodzie czy konstrukcje stalowe.
W niektórych sytuacjach grubość drutu spawalniczego należy wybrać metodą prób i błędów
Gatunek SG3 (G4Si1) posiada zwiększoną zawartość składników SI - Mn w porównaniu do drutu o gatunku SG2 (G3Si1). Drut oznaczony jako SG3 zapewnia wyższą wytrzymałość stopiwa oraz posiada większą odporność na zanieczyszczenia spawanych powierzchni.
Im grubszy materiał, które chcemy spawać tym większa powinna być średnica drutu. Im mniejszą średnicę drutu wybierzemy tym większa będzie gęstość i głębokość wtopienia. Warto również zwrócić uwagę na gęstość prądu płynącego przez drut, która wpływa na charakter przenoszenia metalu w łuku spawalniczym.
O nich tu:
https://stalsklep.pl/artykuly/jaki-drut-spawalniczy-wybrac

Dla Dziwnego Bosmana, do poczytania:

https://drive.google.com/file/d/1Dpngb6zdS_vpmnBS7RuuKMakjxcANWm_/view?usp=sharing