wtorek, 19 lutego 2019

Tymczasem Bosman Bosman

.. się zrobił zazdrosny. Może nazwać go młodszy Bosman, albo mały Bosman. O tego tam.
Aż się Lotopałanka uśmiała.

A Dziwnym Bosmanem został ...

.. Sławek Sławuś.
Dlaczego został Dziwnym Bosmanem?
Bo go Dziwna pocałowała. I to w najfajniejszą kurtkę!

farbyjachtowe.pl

Dziwny Bosman wyszlifował drewno z żagielkoi, a ja nie zamówiłam lakieru, impregnatu, whatever .. bo nie miałam czasu.
Sobota, godz 11, co robić?
Trzeba pomalować, bo praca pójdzie na marne.
P.Nitron: Tu jest sklep Mrówka w Trzebieży.
Telefon do przyjaciela. MarcIna
Sklep żeglarski CMS http://farbyjachtowe.pl
Szczecin, ul. Przestrzenna 11
I się udało. Dziwny Bosman lakieruje. Podobno lakier dobrze kryje i jest wydajny ale jak się nazywa?
Zdjęcia nie zrobiłam .. to nie pamiętam. Za to cenę pamiętam, bo nie zabołało. Za 4 puszki litrowe, rozcienczalnik, pędzel i kubeczki wyszło 250pl. Lakier tylko do wnętrza, bo nie jest odporny na uv. Zdj i nazwa.

Dziwny Bosman

.. mieszka już na Dziwnej. Zamknął dziury, żeby mu wiatr nie bachał. Należy się "petshop".

14-15 września 2018

.. jak statki na niebie.


Początek tekstu rozwinęłam kiedyś tu:I widzę tylko kapelusze

Zrzutka znowu ruszyła, 15 wrzesień 2018

Dzięki B & B M.

Cudowny Pan Mirek z Internationala

Czy wie Pani, czym różnią się farby JACHTOWE od farb OKRETOWYCH? To pytanie zadał mi Cudowny Pan Mirek z Internationala, gdy zadzwoniłam skonsultować magiczna farbę Epoxy GP Coating. Przy okazji powtórzyłam lekcję z farb:

  • Intergard 7600 Red Aluminium 
  • podkład na wypiaskowa powierzchnię min 75 mikronów.
  • Intergard 7600 Gray Aluminium ok 200 mikronów
  • w sumie ma być 250.
  • jeżeli czekamy z nałożeniem tej warstwy, WIĘCEJ NIZ PÓŁ ROKU!, trzeba przelecieć papierem sciernym przed malowaniem - powierzchnia ma być szorstka)
  • w zabudowanym wnętrzu możemy na tym poprzestać. 
  • Intergard 7600 Red Aluminium i Intergard 7600 Gray Aluminium - to jest ta sama farba, więc można zamówić tylko 1 z nich!
  • min czas schnięcia - 24h

na burtach dalej:

  • Inter 263 - przekładka pod wodę 
  • między Inter 263 a primerem nie trzeba szlifować do 7 dni
  • antyfouling na burty nad wodę np Inter Thane990

To przyjemość rozmawiać z Panem Mirkie. Nie wydziwia, gdy dzwonie 10 razy i pytam o to samo, zawsze doradzi budżetowe rozwiązanie, i wie że Dziwna to Dziwna, musi być w różówym kolorze.
I depresyjnym.

Krytyk

Fachowiec z Pucka skrytykował pomalowanie Dziwnej. Intergard 7600? Źle! Jaka grubość? Nie wiadomo? A jaki jest najdłuższy odstęp czasu między malowianiem następnej powłoki. Używąć tylko Epoxy EP Coating! To co, bo potem mogę nie mieć czasu ..
Znalazłam tę farbę na niemieckiej stronie International w sekcji farby Jachtowe. Na innych stronach nie znalazłam.
http://www.boatpaint.co.uk/datasheets/International/Product%20Data%20Sheets/Epoxy%20GP%20Coating.pdf

Poglądowy rysunek o farbach i lakierach

http://www.yachtpaint.com/pol/diy/produkty/default.aspx

Czym różnią się farby JACHTOWE od farb OKRETOWYCH?

Ceną i wielkością puszki.

O instalacji elektrycznej

.. wcześniej MarcIna. To jest rozdzielnia 230v Zabezp roznicopradowe i nadpradowe na obwody na jachcie Do niej ladowarka akumulatorow, gniazdka 230v w kabinach, a niebawem bojler.

Fachowiec z Pucka

.. w weekend odwiedził Dziwną. O Lakierach czas zacząć. To co stoi na półkach Obi i castroram i nazywa się lakier jachtowy to dla majsterkowiczów. W przemyśle jachtowym używać trzeba lakierów twardych. Dwu składnikowcy, trzy składnikowych. Padła jedna nazwa, którą zanotowałam i byłam w stanie odnaleźć producenta. Awlgrip. Albreit Plus. 3 składnikowy. Produktu jeszcze nie znalazłam http://www.awlgrip.com/products/varnishes/awlbrite.aspx

MarcINA

W byciu Armatorem debiutantem, wspomaga mnie siostra Ina i MarcIna , od Ina, Armator Iny Marcin. Mówi mi różne mądre rzeczy, których na razie nawet nie próbuje wczytywać, ale zanotuje żeby nie przepadły. Kiedys zrozumiem, w końcu Dziwna Blondynka jestem. No. MarcIna o wale: Wal jest wyrobiony na podporze, podpora jest miedzy dlawica a sprzeglem elastycznym, tam sa dwa lozyska stozkowe i dwie tuleje oporowe, Nitron opowiadal o ceramicznej dlawicy, to jest dobre rozwiazanie, ale na pozniej A wracajac do walu, to jest zajechany w miejscu tych lozysk na podporze, nie widac tego zanim nie zdejmiesz podpory Trzeba wyjac wal i przynajmniej go napawac i przetoczyc, wymienic lozyska na nowe, dac podkladki pod tuleje oporowe -
Inne pomysłu MarcIna:
Bede wymienial nadburcia, gniazda relingow, musze podniesc kosze dziobowy i rufowy nowe knagi nierdzewne bede spawal sam Wymieniam tablice rodzielcza 12V, zakladam czujniki poziomu paliwa, nowe woltomierze, separator i regulator ladowania baterii Robie podcisnieniowa instalacje wody slodkiej, grzanie wody (bojler 80l) Zakladam radar i chartploter a nadburcie najlepiej zrobic nierdzewne, ale nie z trzystaszesnastki, tylko z trzystaczworki, wtedy korozja elektrochemiczna bedzie mniejsza na przejsciu miedzy czarna stala a koszami i stojkami relingu, ktore sa z trzystaszesnastki

Iskry bachają.

Diaksa nie pod włos, bo j.j. urwie! Slowly but ahead.