środa, 1 lipca 2020

OM616 specyfikacja TN czyli vana

Specs of the OM616 used in the Trax SUV:
Model OM - 616(D-98)
Type 4 Cylinder, 4-Stroke, IDI
Bore/Stroke 90.9 mm × 92.4 mm (3.58 in × 3.64 in) Displacement 2.4 L (2,399 cc)
Compression Ratio 21.0:1
Max. Power output 43.5 kW (58 hp) (ISO) at 4000 RPM
Max. Torque 130 N⋅m (96 lbf⋅ft) @ 1800-2000 RPM
Air filter Oil Bath Type
Oil filter Bye pass flow type paper filter
Fuel filter Dual filter
Oil sump capacity 6.5 L (6.9 US qt; 5.7 imp qt)
Tn to nie MB100, z którego vana mam silnik, która specyfikacja?
Link do strony czeskiej z manualami

niedziela, 21 czerwca 2020

Sklep metalowy z nierdzewką

metal-e.pl
Pamiętać, żeby brać A4 - kwasowa, nie A2

Ptactwo na jachtach



czyli jeden z patencików Eternity.

Diaksem na Blondynke

Zadanie było następujęce: zdemontować kosz dziobowy i rufowy.
Odkręcanie wkretarko-wiertarka nie dało rezultatów, więc przymierzyłam się do diaksa. Diaks, przerażajace narzędzie. Iskry lecą. I palca może uciać i nogę skaleczyć. Więc ostrożnie. Niestety akurat nie było zadanie dla początkujących. Trzeba było obiąć nakrętkę śruby od spodu.
Zaczęłam szaleć z tym diaksem, wg mnie ostrożnie, ale z daleka misiało wyglądało groźnie, bo facet, który parkował samochód pod Dziwna, przybiegł szybko i odjechał.
Tak poznałam Jacka Haegaera.
Groźnie hmm, i nie rokuje. Załatwmy sprawę na Blondynkę.
Wparowałam do pokoju Pana Wiesia, który akurat spał, take no for an answer. Skłoniłam go do wybrania się na pokład jachtu.
Nie protestował.
Pan Wiesio zmienił tarcze w diaksie, a ja zdążyłam przejść z dziobu na rufę, kosz dziobowy odpadł.
- Takie śrubki trzeba ciać pod kątem - powiedział Pan Wiesio. Tylko już zapomniłam, czy kąt do góry czy do dołu.
Pan Wiesio pomógł mi również odkręcić kabestany i stalówki z masztu.
Muszę powiedzięć, że Pan Wiesio jest prawie tak szybki jak Pan Blaszka. Dzięki za pomoc.
I trzyma czystość w pokoju mimo, że kręci takie same smieciowe papierosy jak Sławomir N.

Shopping porażka

....

Marian zdjął maszt


Gdzie kupić stal

namiar od Nitrona na ulicę Szczwiową, tylko ile
asko-tech

środa, 17 czerwca 2020

Knagi kreatywne

i pieta bezana, dopilnowane przez Naszego Marka a wykonane przez Sławomira N.
Cześć Ela.
Przestałam zdjęcia knag oraz pięty bezana. Wszystko jest w ocynku i będzie można pomalować na dowolny kolor.
Sławek spędził na knagach i renowacji pięt bezana w sumie 4 dni po 7godz
Materiał jest po mojej stronie 😊
Potraktuj to jako cegiełkę 👍
Dane techniczne
Blacha 10mm
Rurka 47mm bezszwowa śr 5mm
Zaślepki do rurek 8mm
Wysokości 12cm
Waga 1 knagi 6kg


Tak trzeba zabezpieczyć mokrą szmatką knagi podczas spawania żeby nie zniszczyć ocynku 🙂
Ela knagi są przygotowane do wspawania i dolna część plaskownika tam gdzie będzie spaw nie ma ocynkownia. Trzeba tylko pamiętać aby dobrze zabezpieczyć mokrą szmatką tak jak na zdjęciu górną cześć użytkowa knagi aby nie uszkodzić ocynkownia . Oczywiście po wspawaniu trzeba będzie pomalować dolną cześć knagi a górna część użytkowa może zostać tak jak jest abo po poprzednim odpuszczeniu pomalować na kolor. 😊👍

Knagi już jadą do Trzebieży. Jutro przymierzymy.
Dzieki Nasz Marek.