poniedziałek, 16 listopada 2020

Zzieleniał

Tymczasem Van OOrd zzieleniał.

Podglądamy kokpit Regi

To była dobra decyzja, żeby zataszczyć drabinę w krzaki, gdzie stoi Rega. Daje nam to pogląd jak wyglądał kokpit.
Obserwujemy, że gretingi w kokpicie sa na dwóch poziomach. Wyższy poziom jest uzasadniony osłona pompy zęzowej dostępnej z kokppitu. Przez rurę w burcie przechodzi wąż, który czerpie z zezy, wylewa do kokpitu, woda wypada przez odpływ kokpitowy.
Brakuje nam tych okrągłych prowadnic. Bosman demontował kolumnę steru, ale i tak nie ma co pytać, bo nie odbiera, nie pamięta, nietrzeźwieje, 3 razy NIE.
Gretingi sa trzymane przez 2 równoległe płaskowniki, na jednym leża, drugi zabezpiecza przy podskokach na fali.
Aaaaaaaaa, mam zgodę od Jacka na wejście na pokład.

Pogoda vs praca w Trzebieży 16-22.11

16.11 pon
Pocięte elementy blacha i rurki pod luk
17.11 wt
plan na dziś: pospawać, sms: konstrukcja luku zrobiona, duza wilgotność, mżawka i kapuśniaczek
18.11 sr
Dalej luk, poprawki, bo luk jest montowany z flansza, czyli trzeba wspawać kątownik, ok 12 Lotopałanka wysłała mmsa ze zdj, po zmroku praca przy lampie, ohoho
19.11 czw
Brak sms, L4 na zatoki
20.11 pt
Błąd w obliczeniach luku, poprawki
21.11 sobPraca ?

Karta pracy Sławomira N.

3.11wt     przyjazd do Trzebieży, pewnie odpoczywa
4.11-6.11,
3 dni
?,
osłona kokpitu 2 x 20x 30cm
7.11sobSławomir N melduje, że skończył się gaz. Wycina dziury pod odpływy kokpitowe w burcie diaksem. Szlifuje palcówką p.Blaszki.
8.11ndzSzlifuje. Rury na odpływy okazuja się za krótkie.
9.11-10.11
2 dni
?,
Pon rano przyjechał gaz, pisze działam, trudno stwierdzić co spawa.
11.11srWiesza flagę, dzień wolny.
12.11czw
1 dzień
?,
Po 17 w czw przyjechał kurier z rurami na odpływy kokpitowe
13.11ptWspawuje rury w kokpicie i w burcie od środka
14.11sobWspawuje rurę lewa w burcie na zew i obcina
15.11ndzJw z prawą.
Odpływ kokpitowy lewa burta. Brakuje wspawania krućców z gwintem jako odpływ pomp zęzowych, ale czekamy na zawory.

Osłona kokpitu

Dziury zatkane. 15x20cm wielkość kwadratu to max.
Ponieważ praca, która wykonał Sławomir przez prawie 2 tyg. nie wydaje wystarczająca, w następnym poscie zrobiłam tabelkę w celach analitycznych. A w tym tygoniu dorzucam jeszcze rubrykę pogoda.
IdeDoBogdana pocieszył mnie, w razie gdyby jednak Sławomir nie wywiązał się z obowiązków, ma spawacza stoczniowca, który jest na miejscu. Plus szwagier Magierka, który jest zieciem Tesciowej ma kompresor, piaskarkę i może takie prace wykonać. To fajnie, czekamy aż wilgotność spadnie do 30%.
Brakuje mi tylko Airlessa.

Sonda z logiem

Sondę trzeba zrobić tak jak jest na Eternity, a nie tak jak jest na Nitronie, doradza Pan Blaszka.
Jak ją już wybierzemy.
Sonda z Eternity
Sonda z Nitrona
Dno Eternity w miejscu gdzie jest zamontowana sonda jest płaskie. Na jotce kat dziubu jest w bardziej ostry. Konstrukcja z Eternity nie puści na jotce. Trzeba zastosować konstrukcje z Nitrona, ale zrobić ją bardziej na dziobie, za grodzię i w pewnych oddaleniiu od rury konstrukcyjnej, która idzie w osi jachty do kila.

Pytanie 3

Czy zrobić przejscia zaburtowe czy wspawać rurę grubościenną min 4 grubości?
Jachty w koło Eternity, Nitron, Berg maja wklejone przejścia zburtowe. Koszt jednego elementu to 80-150pln.
Przejścia zburtowe mogą byc zrobione z plastiku, (odpada), stali nierdzewnej i brązu.
Na Syrence, do poboru wody zaburtowej i odpływu wody szarej i innej są wspawane rury grubościenne.
Nie umiem stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze.
Wspawanie rury ma takie korzyści: jest tańsze i unikamy metalu szlachetniejszego w burcie, montujemy mniej anod, wiec w sumie jest rozwiązaniem tańszym. Spełnia też wiekopomny akcjomat Dziwnego projektu: przecz z metalami szlachetniejszymy od czarnej stali w biurcie - unikamy elektrolizy.
Działa moja życiowa strategia: Gdy nie wiemy co wybrać, to wybieramy najtańsze.
I mam odpowiedź.
Przejsćie zaburtowe na lewej burcie (tzn nawigacyjnej) zostawiamy, dla testów, bo już jest.

Pytanie 2

Jak zrobić wzmocnienie pokładu pod windę kotwiczną?


Planuję zamontowanie windy kotwicznej elektrycznej z opcją przełaczenia na mechaniczną. Winda będzie zamontowana na dziobie przed słupkiem, który służy do prowadzenia łancucha.
Pokład wygląda tak. Grubosć pokładu 3.5
Pod pokladem wzmocnienia dziobowe wyglądają tak.
Przykładowa winda z Czarnej Perły, na Dziwnej planuję zrobić analogicznie.

Pytanie 1

Jak prawidłowo zatkać spust wody z zęzy?

Na Pianie spust zęzowy wygląda tak:
Na Dziwnej spust zęzowy został zatkany za pomocą płytki metalowej z naspawanym bombelkiem, który chodzi w dziurkę, hmm otwór.
Jest to element, który przy próbnym wodowaniu puszczał, trzeba go poprawić.
Proszę o sugestię jak?

piątek, 13 listopada 2020

13 piatek

13tego wszystko zdarzyć się może.
W sumie ten dzień kojarzy mi sie pozytywnie, z wyzwoleniem.
FREEDOOOOOOOOM.
10lat temu, koledzy z ławki, którzy w czasie mojego urlopu wychowaczego zostali kierownikami, bo zwolniła się moja genialna szefowa, osiagnąwszy szklany sufit, zwolnili mnie z pracy. To zapoczątkowało moją "karierę filmowca", i to od razu od wyróżnienia, w bardzo wtedy poważnym konkursie fotografi prasowej BZWBK Press Foto. Co za miły dzień.
Kariera zaczeła się tak, link do fotopolis, bo strona BZ WBK już nie istnieje, podobnie jak konkurs.

Aborygen

został kiedyś poproszony przez Aniołka, żeby namalować Matkę z chusta. Ochoczo wziął się do pracy, w końcu ile można niebieską Dziwną stukać. Niestety z Matki z chustą, wyszla Matku Boska z Dzieciątkiem. Aborygen starł ja szybko i ze złości powstała seria "Pierdolnij kapitana".
Skrót myślowy rozwija się tak "Pierdolnij kapitana i uciekaj w góry", wczesniej : "kiedy znudzą ci się szanty i obrzydną ci Mazury"

Aborygen

Aborygen zaczyna się nudzić, gdy maluje tylko niebieskie kubeczki. Wtedy ściemnia, że skończyła mu sie niebieska farba i wychodzi seria Elegalna Blondynka.

środa, 11 listopada 2020

Dzień Niepodległości

Na Dziwnej Sławomir wywiesił flagę, a bosman Mariny Trzebież tego nie zrobił. Może nie ma takiego zwyczaju w Zachdniopomorskim, bo w Mazowieckim jest, że wiesza się flagę z okna lub z balkonu w dniu święta narodowego.