- podkład ochronny z cynkiem ALBO aluminium
- przekładka
- farba zewnętrzna.
- farba na skorupiaki
wtorek, 19 lutego 2019
Farby stosuje się tak:
Zaczynamy temat farby jachtowe
Lub inaczej czym pomalować.
Firmy produkujące farby to:
Sigma, Jotun, Hempel.
Wg Konstruktora z Gdańska najlepsze farby robi firma Intrenational.
Wg Lakiernika z Pucka, International jest już passe. Lata świetlne zacofany. Nie modny i odłazi.
Teraz rządzi niejaki Mańkiewicz .. lakiery przyszłości.
www.mankiewicz.com/polish/produkty-rynki/jachty/
Taką technologią przyszłości wysmarowany jest SY Gerlach.
P.Blaszka: Tylko International. O Mańkowskim szczeciński przemysł barkowy nie słyszał. Natomiast Hemple i Jotuny i Sigmy mają tyle śmieci w sobie że się aparat do malowania zatyka.
P.Blaszka: Tylko International. O Mańkowskim szczeciński przemysł barkowy nie słyszał. Natomiast Hemple i Jotuny i Sigmy mają tyle śmieci w sobie że się aparat do malowania zatyka.
Ostateczna, definitywna i finalna ocena problemu cynkować czy nie
wyglada tak:
Ocynk jest świetny.
Nawet gdy nie jest zrobiony dokładnie, chroni blachę. Np cynkowe anody.
Co więcej gdy stal pokryjemy warstwą cynku, elektroliza, która zachodzi w tym zestawie, odbudowuje stal.
Wniosek: jeżeli cię stać - cynkuj.
Warto ocynkować trudno rozbieralne i dostępne elementy, żeby na dłużej starczyły.
Można kupić ocynk w sparyu.
Klasy lodowej nie będzie
bo się jej nie stosuje do jachtów poniżej 14m długości, ale Dziwna ma być dopuszczona do pływania w pokruszonym lodzie.
Łi goł for it.
Łi goł for it.
poniedziałek, 18 lutego 2019
Cynkowanie blach a sprawa Dziwna
Sprawa ocynkowania blach znowu przeżyła zwrot.
Najwążniejsze to dbać o jacht, i myć go słodką wodą.
- jest logistycznie trudna do przeprowadzenia. Nie mamy całego pustego kadłuba, który obsmarujemy za jednym razem. Trzeba to robić etapami.
- jest kosztowna: ocynk, farba izolująca, wynajęcie lub kupienie airless'a.
- wydłuży czas napraw.
- gdy niejednolicie połóżóna (a to na 95%) bedzie zaczątkiem powstania ogniw korozyjnych. Np. Na Eternity, 8 metrowym jachcie, 40letnim, którym samotny żeglarz Jacek zrobił pętlę po Atlantyku, blachy nigdy nie były cynkowane, a ubytku mają rzędy 0,02% czyli zdrowe.
Najwążniejsze to dbać o jacht, i myć go słodką wodą.
Słynny korek
Ostatni rejs Dziwnej odbył się w marcu 2013 roku. Był to rejs, na którym Bosman naprawiając zatkane kolanko zlewu, wyjął kolanko razem z burtą.
Toneli.
Uratował ich korek.
Korek od szampana, którego Becia wypiła z Tadzinkiem na ich pierwszej randce.
Korek, tak sentymentalny, że Becia wzięła go na rejs.
fot. Zoltan
Uratował ich korek.
Korek od szampana, którego Becia wypiła z Tadzinkiem na ich pierwszej randce.
Korek, tak sentymentalny, że Becia wzięła go na rejs.
fot. Zoltan
czwartek, 7 lutego 2019
Dziób a Pan Blaszka
Pan Blaszka projekt dziób, czyli:
Jak Bosman z chłopakami wrócą z rejsów, bedziemy bachać dalej.
- szlifowanie,
- zmiana wręg, rurek,
- usztywnienie konstrukcje - wzdłużniki.
- wymienia półowy grodzi
- komora wypornosciową przed łąńcuchem kotwicznym, zmykana na klapkę.
- przekonstruuje łoże, bo blacha pod łapą też jest do wymiany.
- połóży blachę, przytnie, poheftuje, przyspawa.
- wypiaskuje
- pomaluje
Jak Bosman z chłopakami wrócą z rejsów, bedziemy bachać dalej.
Subskrybuj:
Komentarze (Atom)



