wtorek, 9 lutego 2021

Freya

Freja (także Freyja, Freya, Frøya, od staronord. Valfreyja lub Vanadís (Vanadis), co oznacza Pani Wanów) – bogini nordycka należąca do wanów asgardzkich, bliźniacza siostra Frejra. Była bóstwem wegetacji, miłości, płodności i magii. Ponadto patronowała wojnie.
Od jej imienia w wielu językach germańskich pochodzi nazwa piątego dnia tygodnia: Friday (w języku angielskim), Freitag (w języku niemieckim) – dzień Frei. [za wiki]
Pierwsza Freya jaką znam to jacht j80, starsza siotra Dziwnej. Była własność Marianna z Górek, ale zwykle czarterował ją Aniołek, dlatego mówiliśmy Freya Aniołka.
Drugą Feya zapoznałam w szpitalu, na zdjęciu na samym dole.
- Mam na imię Freya [wymawiamy FrAja] -
- Jestem Ela, FrEja hmm, fajnie, pływam łodką o tym imieniu. Mówić słabo po niemiecka. Mówisz po angielsku? Jestem z Polski.
- Oooo super. My kochamy Polskę. Byliśmy w Krakowie. Mój maż jest Amerykaninem.
Freya to moja jedyna niemiecka przyjaciółka. Zaprzyjaźniłyśmy się być może też dlatego, że ona nie jest z NRD.

Trzecia Freya to bohaterka filmy Norsemen (Wikingowie), który jest na Netflixie. Absurdalny humor.
Wódz chce, żeby Freya poślubiła jego brata. Freya zgadza się na to pod warunkiem, że zostanie przyjeta do drużyny Wikingów i będzie z nimi pływać na wyprawy.
- Freya, mówi wódz, ale znakiem firmowym Wikingów oprócz grabieży jest gwałt. -
- Freya łapie kolegę za brodę, sprowadza do parteru i pokazuje jak się to robi. Zostaje przyjęta do grona wojowników.


Na zdjęciu moja Freya, gdy sprzadałam jej tekst żony wodza z filmu Norsemen 3 sezon.
- Freya, you look freshly penetrated. Did you rape someone?
Smiejemy się. Spokój przed burzą.

1 komentarz:

  1. Najlepsza Freya to Fraja czyli aktorka Monika Frajczyk: https://www.instagram.com/fraja_m/?hl=pl

    OdpowiedzUsuń