sobota, 8 marca 2025

piątek, 7 marca 2025

Okoliczności przyrody marzec 17st

Cięgna

Paweł wywiercił dziury w dnie kokpitu w miejscu pod kolumną by przepuścić przez nie cięgna. Na około nich wspawał kołnierz z profilu zamkniętego by nie lałą się tamtędy woda do środka.
Obserwuję spawanie przez dziure od pompy.

Maluję

wszystkie ubytki min. pod koszem dziobowym.
Fot. Paweł Majewski

Pompa zęzowa w kokpicie

Po długich doktoratach jak wykonać przejście do pompy w kokpicie, Paweł Jagielończyk zrobił po swojemu. Paweł lubi przykręcić, ja chciałam spawać. Różnica doświadczeń, do drewniaka - jagieloni nie da się spawać.

Nowi pracownicy Szkutni

typ brodaty człowiek morza.

Przekładnia

Ta wajcha na przekładni służy do zmiany biegów. Trzeba ją połączyć z cięgnem.
Fot. Paweł Majewski

Cięgno CC230, CC330, CCX633

Czym różnią się cięgna do manetki Teleflex Seastar: CC230, CC330, CCX633?
Na to pyanie na szczęście umiał odpowiedzieć p.Bogdan z Vetusa, w internecie nie znalazłam.
CC230 - budżetowe, do małych odległości od silnika, cienkie
CC330 - długie, ale duże tarcie, grubsze od poprzedniego
CCX633 - X znaczy extreme, niskie tarcie, nowoczesne.
Cięgno do manetki Teleflex powinno mieć taką końcówkę.
- Cięgna Vetusa są lepsze, Pani Elu, i pasują do Pani manetki-
Kupiłam. Chociaż z cięgnem poszło gładko, bez doktoryzowania się.
Liczymy jakiej wielkości cięgna są porzebne, nie mogą być za długie - czerwone notaki. Wyszło 310cm i 360cm, dostepne cięgna 350 i 400, bo co 50.
Pudełko od cięgna wygląda jak pudełko od pizzy.