środa, 12 marca 2025

Doktoryzuję

- żarówki led do lampy nawigacyjnej
- lampy salingowe
- kabel do anteny ukf min 20m - 16 maszt i do nawigacyjnej
- konstrukcja pionizująca do lampy elektrycznej z rur zgrzanych spawarka do plastiku u Naszego Marka

Żarówka led do lampy nawigacyjnej

która jest zamiennikiem zwykłej żarówki BAY15D, znaleźć.
BAY15D to jest typ podstawy
 BAY15D (1157) PREFOCUS double contact bayonet base, ,two different intensities, typical for brake lights).
When one of the two parallel lugs are offset, one higher than the other one, the base is named BAY15D (1157) PREFOCUS double contact bayonet base.
Potrzebne:
Lampa trójsektorowa z kotwiczną potrzebne żarówki to: BAY 15d, 10 W / 25 W, 12 V , wymiary: 15 mm × 65 mm
12 V / 25 W, -> 249 - 350.00 lm
12 V / 10 W, -> 140.00 lm
15W -> 210.00 lm
Kalkulator wat - lumen
Taka żarówka na stronie sailstore skauta:
Żarówka nawigacyjna typu BAY15d z 15 jasnymi diodami LED. Średnica: 25 mm, długość: 48 mm. Napięcie wejściowe: 10-30 V DC / 10-18 V AC przy częstotliwości 50/60 Hz, pobór mocy: 1,6W. Światło białe. Kod produktu: L1200 Strumień światła (lm) 140 lumenów
Z svb
High-Power LED – this replacement bulb with 60 ultra bright light diodes is suitable for use in navigation lights. An integrated electronic system enables polarity identification. Length without socket: 40 mm, max.Ø approx. 20 mm. 12 V (approx. 250 mA), 24 V (approx. 120 mA), output: approx. 3 W, 420 lumens.
Marine Consulting Zarówka ledowa z gniazdem BAY15D przeznaczona do lamp nawigacyjnych na jednostki do 20 mtr. Napięcie : 12-24V Moc - 4W Orientacyjne wymiary: Długość całkowita z gniazdem : 65 mm; Średnica: 16 mm

wtorek, 11 marca 2025

Tata a MarcIna powiedział,

że zarówki LED ze sklepu nie żeglasrkiego, czyli bez certyfikatów, zakłócają urządzenia nawigacyjne
Doktor fizyki odpowiada, notatka:
Ledy mają nieliniowy pobór pradu,
Zwykła żarówka; w niej świeci się żarnik, żarówki mają gruby kabel, elektrony równo płyna
LED - light emiting diod - świecą, swiatło to są oscylacje, nieliniowe, tylko wprowadzają zaburzenia potrzebny stabilizator, akumulator jest stabilizatorem. Wystarczy urządenia nawigacyjne podłączyć do osobnego akumulatora
#prad, #led

poniedziałek, 10 marca 2025

Pogoda

W drodze ze Szczecina było goraco w samochodzie. Ogrzewanie przełączyłam na wianie. Dojeżdżam do bramy portu Trzebież. Ściana mgły, 4 stopnie, wiatr, wilgotność 100%, wszystko mokre.
Spakowaliśmy się i wróciliśmy do domu. Wodowanie przesuneliśmy też na przyszły tydzień, na lepszą pogodę. Jak to mówią, nie ma co jebać pod wiatr.
By się zwodować musimy jeszcze wkleić sondę. Pompy: kokpitowa i elektryczna są gotowe, anody przykręcone, ster skręcony na ładnie, kolumna stoi, sterociągi gotowe. By ruszyć do Szczecina trzeba podłaczyć ciegna manetki do przekładni i silnika. Silnik ma dźwignie gazu w drugą stronę niż by się chciało, tzn do przodu. Paweł będzie się doktoryzował w tym temacie. Ale łatwiej to zrobić w domu, niż na zimnej Dziwnej.
W Suchaniu nagrodziliśmy naszą prace plackiem garażowym, mniam.
Wracamy na Dziwną za tydzień.

Marciniak port

Tu mamy wpłynąć z masztem taranem. Ale ciasno. Pożyczyłam kobyłki. Ustaliliśmy, że przypłyniemy z masztami w przyszłym tygodniu, bo teraz ma się popsuć pogoda. Wodowanie zostało zamówione na 11.03 na 12.

Podkładka, oring

Podkładki i oringi kupujemy w Szczecinie tu.
ORING - USZCZELNIENIA TECHNICZNE
ul. Kalenicka 6, 8. 70-790 Szczecin, Polska tel. 91 46 12 232. kom: 515 237 904

Anody

Anody są aluminiowe, us navy, aluminiowe, nie cynkowe, by nie truły ryb i z jednym otworem, bo wtedy każda śruba pasuje. Śruby 8mm. Tylko nakretka nie wchodzi. Paweł w końcu wykminił dlaczego. Bo calowa - amerykańska.
Fot. Paweł Majewski

Śruby na anody na sterze

tak jak lubię, dziwnie.

Wkleić sondę

Paweł zdecydował, że trzeba lekko wyrównać spaw, by wklejając sondę, jej nie połamać. Zamówiliśmy też ekstra podkładki, oprócz tej w zestawie i tej od kawiarki na 6 filiżanek. Nie zdążyliśmy wkleić, popsuła sie pogoda na wilgotno.

niedziela, 9 marca 2025

To nie koniec przygód

Złamała sie deska ławeczki, gdy Paweł spawał śruby pod anody na sterze. Dobrze, że Paweł nie złamał nogi.

Łapa przednia lewa łoża

Paweł poprawia branzoletki Markula, uważa że za dużo biżuteri i może nie trzymać spaw. Dołożył wzmocnienie z kątownika.
Przez chwile polowałam na zdjęcie spawania i słońca w kolorze pomarańczowy prześwitujecego przez łoże. Patrze, ziemia pomarańczowa, czy to słońce się odbija .. nie .. pali się.
Zajęła się wysoka trawa pod Dziwną. Zagasiliśmy butem i 5 litrami wody pitnej. Potem pilismy herbatę, z zielonej wody mariny.

Odjeżdżamy

Zrobiłam porządek pod Dziwną.

Oto kokpit

Kolumna upgradowana przez Pawła Jagielończyka. Szkutnia nie miała uwag. Znaczy zajebista. Bravo Paweł.
Do prac dziwnych polecam: kobiety, emerytów i Pawłów z Płocka.

Pompa kokpitowa

Ręczna pompa podłączona.
Fot: Paweł Majewski

Gdzie śpisz?

zapytała Ania-Żona.
- W namiocie -
- W namiocie?! W taką pogodę?! - -
- W namiocie na Dziwnej -
Fot. Paweł Majewski
W dzień było 17 stopni na plusie, w nocy -2 na minusie.
- Jak jest? -
- Jak na obozie -
Tzn fajnie.
Beata jest zadrosna o namiot.

Ster, JEEEEj

Paweł nie wie, że nie znoszę fotografować w pionie:)

Wanta

sobota, 8 marca 2025

piątek, 7 marca 2025

Okoliczności przyrody marzec 17st

Cięgna

Paweł wywiercił dziury w dnie kokpitu w miejscu pod kolumną by przepuścić przez nie cięgna. Na około nich wspawał kołnierz z profilu zamkniętego by nie lałą się tamtędy woda do środka.
Obserwuję spawanie przez dziure od pompy.

Maluję

wszystkie ubytki min. pod koszem dziobowym.
Fot. Paweł Majewski

Pompa zęzowa w kokpicie

Po długich doktoratach jak wykonać przejście do pompy w kokpicie, Paweł Jagielończyk zrobił po swojemu. Paweł lubi przykręcić, ja chciałam spawać. Różnica doświadczeń, do drewniaka - jagieloni nie da się spawać.

Nowi pracownicy Szkutni

typ brodaty człowiek morza.

Przekładnia

Ta wajcha na przekładni służy do zmiany biegów. Trzeba ją połączyć z cięgnem.
Fot. Paweł Majewski

Cięgno CC230, CC330, CCX633

Czym różnią się cięgna do manetki Teleflex Seastar: CC230, CC330, CCX633?
Na to pyanie na szczęście umiał odpowiedzieć p.Bogdan z Vetusa, w internecie nie znalazłam.
CC230 - budżetowe, do małych odległości od silnika, cienkie
CC330 - długie, ale duże tarcie, grubsze od poprzedniego
CCX633 - X znaczy extreme, niskie tarcie, nowoczesne.
Cięgno do manetki Teleflex powinno mieć taką końcówkę.
- Cięgna Vetusa są lepsze, Pani Elu, i pasują do Pani manetki-
Kupiłam. Chociaż z cięgnem poszło gładko, bez doktoryzowania się.
Liczymy jakiej wielkości cięgna są porzebne, nie mogą być za długie - czerwone notaki. Wyszło 310cm i 360cm, dostepne cięgna 350 i 400, bo co 50.
Pudełko od cięgna wygląda jak pudełko od pizzy.

czwartek, 6 marca 2025

Nie mam kabla do anteny ukf

Tu schemat do ais.

Listy z prośbą o sponsoring

Wysłałam.
List zaczynał się mniej więcej tak.
Drogi Sponsorze. .. To jak Dziwna.
Na szczęście przed wysłaniem, dobrym dziennikarskiem zwyczajem dałam do redakcji moim psiapsiom.
Łom Łumen: - "W tytule, Drogi Sponsorze ok, ale czytam dalej i nie wierzę. Cofnęłam się 3 zdania. Ona do niego pisze na ty!"- Poprawiłam. Takie sytuacje zdarzają mi się notorycznie np. bład w nazwisku propotora na stronie tytułowej pracy magisterskiej.
Koty Lola i Dori wybrały jednogłośnie drugiego sponsora.

środa, 5 marca 2025

Kupiłam węże

o które prosił Paweł. Było to 3 miesiące temu, gdy wracałam z Trzebieży po spotkaniu z Guru Od Masztów. Mimo, że nikt nie pamieta do czego mają być użyte, były na liście, tzn są potrzene.

wtorek, 4 marca 2025

Markul

na wiadomość o wodowaniu Dziwnej mówi: - Wsiądę, mimo że różowa i ma błyskawicę".
Poprzednie stanowisko Markula było "Nie wsiądę"