i to nie prima aprilis, bo dopiero JUTRO
P.Blaszka nie żartuję, wymraża koronę i wycina kątownik wkoło burt.
-Pod tym sniegiem nie widac, że wypiaskowany pokład - zwócił uwage p. Blaszka
wtorek, 31 marca 2020
poniedziałek, 30 marca 2020
Knagi, rysunek na brudno
Knaga Bosmana
- Daj dziadziusiowi się wykazac, powiedział Bosman w grudniu.
Jest marzec. Nasz Marek zabiera materiał na knagi od Bosmana.
- Mnie z wami nie bedzie, - mówi Bosman.
Oj nie, oj nie.
Knaga lastminute, rurka kupiona .. tak zwany manewr awaryjny.
- Daj dziadziusiowi się wykazac, powiedział Bosman w grudniu.
Jest marzec. Nasz Marek zabiera materiał na knagi od Bosmana.
- Mnie z wami nie bedzie, - mówi Bosman.
Oj nie, oj nie.
Knaga lastminute, rurka kupiona .. tak zwany manewr awaryjny.
czwartek, 26 marca 2020
Pokład i nadbudówka
wtorek, 24 marca 2020
Home Office
Pan Blaszka, jak idzie pracować na Dziwną to jakby miał Home Office.
Jeden kawał blachy .. genialne!. Bo proste. Widać, że wycięcie czołgo-włazów było dobrą decyzją.
Jeden kawał blachy .. genialne!. Bo proste. Widać, że wycięcie czołgo-włazów było dobrą decyzją.
poniedziałek, 23 marca 2020
sobota, 21 marca 2020
Raspberry Pi
make-a-gps-navigation-system-for-a-boat-with-a-raspberry-pi
build-a-raspberry-pi-chartplotter-for-your-boat
Raspberry Pi 3 B+ czy Raspberry Pi 4, 4ram?
4! Przybył dziś, leży na kwarantanie.
build-a-raspberry-pi-chartplotter-for-your-boat
Raspberry Pi 3 B+ czy Raspberry Pi 4, 4ram?
4! Przybył dziś, leży na kwarantanie.
niedziela, 15 marca 2020
Silnik zmarynizowany merca
www.marineyacht.pl
Cytat ze strony powyzej:
Bardzo ważne jest prawidłowe dobranie mocy silnika do wielkości jednostki. Pozwoli to zaoszczędzić niepotrzebny wydatek, a silnik spełni swoją rolę. Dla jachtu żaglowego musimy liczyć 2-3 KM na tonę wyporności. Silniki "Mercedes" OM615/OM616/OM617, to silniki niemłode, ale ich prostota i niezawodność zadawala najbardziej wybrednego klienta.
typ
silnika ilość
cylindrów pojemność Moc
OM615 4 2,0l 40kW/
OM616 4 2,4l 52kW/72KM
OM617 5 3,0l 59kW/80KM
Wszystkie silniki z tej serii mają podobne wymiary: szerokość 610mm, wysokość 720mm, długość (z przekładnią) 1200mm, za wyjątkiem OM617, który jest ok. 200mm dłuższy. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.
Przelicznik: 1 KM= 0,74 kW 1 kW = 1,36 KM
"Mercedesy" nowszej generacji to silniki:
typ silnika ilość cylindrów pojemność Moc
OM601 4 2,0l 55kW/75KM
OM602 5 2,5l 70kW/95KM
OM603 6 3,0l 84kW/114KM
OM604 4 2,2l 70kW/95KM
OM605 5 2,5l 84kW/114KM
OM606 6 3,0l 100kW/138KM
s.kolasa@marineyacht.pl
#silnik
Cytat ze strony powyzej:
Bardzo ważne jest prawidłowe dobranie mocy silnika do wielkości jednostki. Pozwoli to zaoszczędzić niepotrzebny wydatek, a silnik spełni swoją rolę. Dla jachtu żaglowego musimy liczyć 2-3 KM na tonę wyporności. Silniki "Mercedes" OM615/OM616/OM617, to silniki niemłode, ale ich prostota i niezawodność zadawala najbardziej wybrednego klienta.
typ
silnika ilość
cylindrów pojemność Moc
OM615 4 2,0l 40kW/
OM616 4 2,4l 52kW/72KM
OM617 5 3,0l 59kW/80KM
Wszystkie silniki z tej serii mają podobne wymiary: szerokość 610mm, wysokość 720mm, długość (z przekładnią) 1200mm, za wyjątkiem OM617, który jest ok. 200mm dłuższy. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.
Przelicznik: 1 KM= 0,74 kW 1 kW = 1,36 KM
"Mercedesy" nowszej generacji to silniki:
typ silnika ilość cylindrów pojemność Moc
OM601 4 2,0l 55kW/75KM
OM602 5 2,5l 70kW/95KM
OM603 6 3,0l 84kW/114KM
OM604 4 2,2l 70kW/95KM
OM605 5 2,5l 84kW/114KM
OM606 6 3,0l 100kW/138KM
s.kolasa@marineyacht.pl
#silnik
Subskrybuj:
Posty (Atom)