wtorek, 4 czerwca 2019
poniedziałek, 3 czerwca 2019
Którędy kable?
Prąd
W maszcie nie robic wiecej dziur na kable. Pod pokładem nie jest to aż takie istotne, bo maszt sie nie kiwa tak jak ponad pokładem.
Kable po burcie i ponad wręgami. Wiązki kabli. Odseparowane. Listwa kabli.
- Blondynka: Chcę kable pociągnąc sufitem. Wtedy wiadomo gdzie są.
- Najlepszy Konsultant: Na suficie będzie nieładnie. Na burcie na sklejce też nieładnie. Kable mogą iść pod podłogą
- Zasada jak najbliżej: Akumulator rozruchowy blisko silnika. Akumulator do radaru, windy kotwicznej, świateł może byc w kingstoniw. Musi być odpowiedzni zasztalowany, żeby nie latał.
W maszcie nie robic wiecej dziur na kable. Pod pokładem nie jest to aż takie istotne, bo maszt sie nie kiwa tak jak ponad pokładem.
Kable po burcie i ponad wręgami. Wiązki kabli. Odseparowane. Listwa kabli.
- Blondynka: Chcę kable pociągnąc sufitem. Wtedy wiadomo gdzie są.
- Najlepszy Konsultant: Na suficie będzie nieładnie. Na burcie na sklejce też nieładnie. Kable mogą iść pod podłogą
- Zasada jak najbliżej: Akumulator rozruchowy blisko silnika. Akumulator do radaru, windy kotwicznej, świateł może byc w kingstoniw. Musi być odpowiedzni zasztalowany, żeby nie latał.
Pieta masztu
Blacha pod pięta masztu jest bardzo cienka. Wymieniamy na 8. Stała tam woda. Nie było odpływu do zęzy. Trzeba pamiętac o zrobieniu szpigatów by woda mogła spłynąć do rury tu:
Szpigaty powinny byc zaopatrzone w łańcuszek z nierdzewki, by pociągając go - udrażniac przepływ. Technologia klasyczna sedesowa.
Od Najlepszego Konsultanta
Zwróciłem uwagę na wręgi pod odpaloną blachą poszycia burtowego - składane, sztukowane, naprawiane. Generalnie te wszystkie "żebra" będą nosiły nowe poszycie i jeśli "nie będzie do czego spawać" trzeba to wymienić. Węzłówki pod stopą masztu - dolne, skorodowane rejony wycięte, przygotowane do montażu wstawek - prawidłowo. "Portki" - sprawdzone - zamontować i pospawać. Bedzie O.K.
Szpigaty powinny byc zaopatrzone w łańcuszek z nierdzewki, by pociągając go - udrażniac przepływ. Technologia klasyczna sedesowa.
Od Najlepszego Konsultanta
Zwróciłem uwagę na wręgi pod odpaloną blachą poszycia burtowego - składane, sztukowane, naprawiane. Generalnie te wszystkie "żebra" będą nosiły nowe poszycie i jeśli "nie będzie do czego spawać" trzeba to wymienić. Węzłówki pod stopą masztu - dolne, skorodowane rejony wycięte, przygotowane do montażu wstawek - prawidłowo. "Portki" - sprawdzone - zamontować i pospawać. Bedzie O.K.
Subskrybuj:
Posty (Atom)